Radio “Skonto”: Apmeklē vieslekcijas un nepalaid garām iespējas
Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas studiju fakultāte viesojās Signe Hokonena un Rita Paula no radio “Skonto”, vienas no vadošajām radio stacijām Latvijā, lai dalītos savā pieredzē un studentiem pastāstītu par radio medija darbu un priekšrocībām, kā arī prakses iespējām.
Signe skaidro, ka mediju patērētāji vērtē radio kā visuzticamāko ziņu avotu, galvenokārt, jo tas ir ļoti personisks medijs. Radio vēl joprojām ir saglabājis savu masu medija statusu ne tikai Latvijā bet arī Eiropā. Pēc statistikas datiem 87% cilvēku Eiropā klausās radio un patērē to vidēji 2 h dienā. Latvijā radio izmanto – 88% cilvēku, savukārt uzticas tam – 62%.
Kā šie auditorijas mērījumi tiek iegūti? Pastāv trīs metodes – subjektīva novērtējuma metode jeb dienasgrāmatas; Day After Recall (DAR); un elektroniska aptauja (PPM). Šādus pētījumus Latvijā veic Kantar TNS. DAR pētījumu priekšrocības ir augstāka datu kvalitātes kontrole, vieglāka mērķa grupas sasniegšana, respondentu ieguldāmā darba samazināšana, precīzāks dienas klausītāju (reach dly) skaits un austāki reach rādītāji. Savukārt tam arī ir savi trūkumi – iespēja nefiksēt īsos klausīšanās brīžus un radio staciju skaits pētījumā ir ierobežots.
Plānojot iespējas komunicēt caur radio ir jāizvērtē atbilstošās auditorijas izvēle. Auditoriju iedala pēc sociāli demogrāfiskiem parametriem – valodas, dzimuma, vecuma, ienākumiem un reģioniem, kā arī svarīgi ir apsvērt patēriņa paradumus, dzīvesstilu un zīmolu lietošanas izvēles. Izceļot patēriņa paradumus, jāmin, ka visvārāk radio patērētāju to klausās tieši braucot pie stūres (611 tūkstotis). Kā arī radio ir dienas medijs, to lielākoties klausās no plkst. sešiem rītā līdz sešiem vakarā un teju lielākais klausītāju skaits ir tieši rīta pusē. Jau sešos no rīta, cilvēkiem mostoties un gatavojoties dienas gaitām, radio ir neatņemama rīta rutīnas sastāvdaļa.
Savu stāstījumu Signe noslēdza ar Stīvena Kolbera citātu – “Pieņēmumi ir viss, pieņēmumi ir drošība”.
Savukārt noslēgumā Rita dalījās ar audiovizuāliem piemēriem, kā tiek veidotas radio komunikācijas kampaņas un, no kā ir atkarīga tās efektivitāte. Taču, jāteic, aizraujošākā lekcijas aktivitāte – studentiem bija iespēja laimēt 100 un pat 1000 eiro, tāpēc apmeklē RSU vieslekcijas un nepalaid garām savas iespējas iegūt vērtīgas zināšanas un kas zina, varbūt kaut ko vairāk?
Autore: Martina Vaivode
Foto: Elisone Kriščune