Skip to main content

Mājās pie kārtības meistares

sarunas

Danai vienmēr ir paticis kārtot, jau kopš bērnības. Kad viņa bija bērnu kopšanas atvaļinājumā un sāka ļoti daudz laika pavadīt mājās, Daba saprata, ka tur grib kaut ko uzlabot. Viņa ir zīmola "Dana ar kasti" radītāja, organizēšanas konsultante un lektore.

Katrīne Priekule, Ērika Burija, Agneta Rimša, Rūta Linde, Studentu medijs Skaļāk

1.Priekule_Burija_Rimsa_Linde_Dna_ar_kasti.jpg

Vispirms, izlasot Marijas Kondo grāmatu "Kārtības maģija," viņa sakārtoja savas mājas. Tad Dana sāka palīdzēt kārtot arī māju savām draudzenēm. Vienā brīdī viņa saprata, ka palīdz to darīt arī svešiem cilvēkiem. Kad klientu kļuva vairāk un vairāk, viņa saprata, ka tas ir kaut kā jānosauc, un tā radās zīmols "Dana ar kasti".

 

Kā radās ideja par zīmolu “Dana ar kasti”?

Man jau kopš bērnības ir paticis kārtot. Tad, kad biju bērna kopšanas atvaļinājumā, sāku pavadīt ļoti daudz laika mājās. Sapratu, ka vēlos kaut ko uzlabot. Izlasīju Marijas Kondo grāmatu "Kārtības maģija", sakārtoju māju un sajutu, cik tā ir laba sajūta. Palīdzēju draugiem, draudzenēm un vienā brīdī sapratu, ka es jau palīdzu citiem svešiem cilvēkiem. Ieraudzīju, ka kārtība ir ļoti svarīgs temats. Kad klientu kļuva ar vien vairāk, sapratu, ka ir jānodefinē un jānosauc. Es radīju zīmolu "Dana ar kasti", kas sākās ar Facebook lapu un Instagram kontu. Zināju, ka nosaukumā vēlos, lai ir redzams mans vārds. Es ļoti daudz kārtošanā izmantoju kastes, ticu kastēm, grupēšanai.

3.Priekule_Burija_Rimsa_Linde_Dna_ar_kasti.jpg

Vai Jums ir augstākā izglītība? Kur Jūs mācījāties?

Man ir bakalaura grāds bioloģijā. Pēc tam sapratu, ka gribu darboties ar cilvēkiem un tāpēc sāku strādāt bērnudārzā. Man ir arī augstākā izglītība pirmsskolas pedagoģijā. Bet tas viss nav saistīts ar kārtošanu, jo kārtošanu augstākās izglītības līmenī, cik es zinu, nevar apgūt. Ir dažādi kursi, meistarklases. Manā pieredzē viss ir nācis no grāmatām, no mēģinājumiem.

 

Vai Jūs varat pastāstīt par interesantāko notikumu māju kārtošanā?

Es domāju, ka tā varētu būt kāda no manām pirmajām kārtošanas pieredzēm. Reiz mani uzaicināja kāds jauns vīrietis, un viņš zināja, ka kārtošana nav galamērķis, bet arī veids, kā var sakārtot kaut ko savā galvā. Tas bija divistabu starp dzīvoklis, kurā bija ļoti daudz mantu. Mēs intensīvi tikāmies vairākas reizes nedēļas garumā. Viņš teica, ka nedēļas laikā viņš pieskārās pilnīgi katram priekšmetam, kas viņam pieder. Tas man likās īpaši. Man tas palika prātā, jo tās izmaiņas bija grandiozas. Šī pārvērtība notika pirms diviem gadiem, un joprojām viņam kārtība mājā turas. Tas dod man lielu gandarījumu.

6.Priekule_Burija_Rimsa_Linde_Dna_ar_kasti.jpg

Kas ir pats grūtākais un vieglākais kārtošanā?

Ir grūti tad, kad kārtošanā pieslēdzas emocijas, kad cilvēks sāk domāt par priekšmeta nozīmi – tā ir ārā mešanas fāze. Atsevišķos gadījumos, tas arī ir pats vieglākais kārtošanas procesā, jo, kad saproti “jā, šis man ir nepatīkams brīdis, bet zinu, cik es laimīgs būšu rīt”, tajā mirklī tas paliek ļoti viegli. Lietu ārā mešana ir vienlaicīgi visgrūtākais un vienlaikus visvieglākais.

13.Priekule_Burija_Rimsa_Linde_Dna_ar_kasti.jpg

Kādi ir tavi nākotnes plāni?

Man ir ļoti daudz plānu! Ceru, ka visus arī izdosies realizēt. Es sākšu rakstīt otro grāmatu, kas būs saistīta ar kārtošanu. Man ir padomā vairāki online kursi, kas ir vērsti uz pshiholoģiskāku koučingu. Domāju, savu darbošanos vairāk attīstīt pshiholoģiskajā virzienā, jo tas mani ļoti interesē. Visur, protams, nāks klāt fiziskās telpas kārtošana. Ir diezgan skaidrs plāns, kā vēlos īstenot savas ieceres. Tas, ko noteikti vēlos savā dzīvē saglabāt, ir daudzslāņainība – darbošanās vairākos lauciņos. Vēlos, sevi realizēt dažādās jomās, lai varētu izteikt viedokli gan par pirmskolas pedagoģiju, gan par mājas kārtošanu, gan par koučingu un personisko attīstību. Tas, ko gribu pateikt saviem klientiem vai citiem cilvēkiem: “Tev nav jāizvēlas viena šaura taciņa un tagad, dzīvē jāiet tikai pa to. Dzīvē nav viens īstais aicinājums un viens īstais darbs.” Liekas, ka mans īstais aicinājums bija bioloģija, pirmskolas vecuma bērni, kārtošana un koučings. Manī ir vairākas šķautnes un katru no tām realizēju dažādos veidos.