Saturs ir un paliek karalis! Reinventing Media Business forums 2019
Martina Vaivode un Monta Kaiva Konovalova, Studentu medijs Skaļāk
Laikmetā, kad Instagram kaķīšu videoklipi un “ietekmeļu” bums pieaug, mediju bizness krītas. Tiek slēgtas televīzijas, žurnālu lasīšana kļūst ekskluzīva un reta, avīzes daudziem labākajā gadījumā kalpo kā kurināmais, bet interneta mediju ražotais bezmaksas saturs, kas, pēc lasītāju domām, ir nekvalitatīvs un neprofesionāls, rada priekšstatu par pakapēnisku žurnālistikas izmiršanu. Citējot Re:Baltica pētnieciskās žurnālistikas centra dibinātāju un pētniecisko žurnālisti Ingu Spriņģi: “Žurnālistika nekad nemirs, bet mainīsies informācijas pasniegšanas veidi”. Jā, saturam ir nozīme, taču žurnālisti nemāk saturu pārdot, tādēļ ir svarīga sadarbība starp biznesmeņiem un žurnālistiem, tāpēc šoruden Rīgas ekonomikas augstskolas Mediju pētniecības centrs organizēja Reinventing Media Business konferenci, kurā mediju speciālisti no visas pasaules dalījās iedvesmas stāstos, jaunākajos pētījumos un diskutēja par inovatīviem mediju biznesa modeļiem un jaunākajām tendencēm. Runātāju vidū bija The Guardian, Meduza, The Washington Post, The Financial Times u.c. ievērojamu mediju pārstāvji. Vienmēr būs vajadzība pēc kvalitatīva satura, tikai jautājums ir, kā to veidot?
5 ieteikumi mediju speciālistiem
Būt radošiem, domājot par to, kā sasniegt auditoriju.
Būt mazliet nenopietniem – sociālo mediju vide ir eksperimentāla.
Būt aktīviem – regulāri jārada jauns un laikam līdzi ejošs saturs, kas aicina lasītājus iesaistīties.
Būt labiem stāstniekiem – jāsaprot, kādu saturu vēlas saņemt lasītāji.
Būt vienkāršiem.
Klausies mediju profesionāļu atziņas un atbildes uz jautājumiem par mediju biznesa nākotni
Renée Kaplan, The Financial Times, Jeremy Gilbert, The Washington Post
Dmitry Navosha, sports.ru
Chanpreet Arora, VICE Media India bijusī valdes locekle
Inga Spriņģe, Re:Baltica
Par mediju nākotni vairāk lasi sarunā ar portāla "Culture Trip" viceprezidenti satura produktu jautājumos Annu Jakimocsku un intervijā ar Džeremiju Gilbertu no "Washington Post".