Skip to main content

Ar gidu uz tirgu

vizuāli stāsti

Studentu medija Skaļāk redakcijas pārstāvji jūnijā kopā ar pētniekiem no 50 pasaules valstīm devās izzināt Latvijas tirgus kultūru, vēsturi un vietējo iedzīvotāju iepirkšanās paradumus. Kopā ar jautriem gidiem tika veidotas ekskursijas pa Āgenskalna tirgu un tā apkaimi un Centrāltirgu. Bija iespēja uzzināt interesantus faktus par ēkām, par to, kā funkcionē mūsdienu tirgus un kāda ir nepieciešamā infrastruktūra un budžets, lai vēsturiskā tirgus kultūra un preču iegāde no Latvijas mājražotājiem neiznīktu. Katrā valstī ir sava tirgus kultūra, Latvijā varēja ieraudzīt plašo preču klāstu un vietējo iedzīvotāju vēlmi pēc svaigiem zivju, piena un gaļas produktiem. Pētnieki meklēja ilgtspējas piemērus tirgus darbībā un uzzināja arī noderīgus vēstures faktus, klausījās tirgus pārstāvju lekcijas un vēroja apmeklētājus, kas palīdzēja veidot priekšstatu par to, kā veidojusies šobrīd redzamā tirgus aina.

Anna Katrīna Elme, Anete Valaine, Valērija Sermus un Elizabete Didža, Studentu medijs Skaļāk

00-1-ed copy.jpg00-4-ed copy.jpg00-5-ed copy.jpg00-7-ed copy.jpg00-10-ed copy.jpg00-17-ed copy.jpg00-DSC06403-akm copy.jpg00-DSC06497-akm copy.jpg00-DSC06501-akm copy.jpg00-DSC06508-akm copy.jpg00-DSC06520-akm copy.jpg00-DSC06522-akm copy.jpg00-DSC_0215-av copy.jpg00-DSC_0219-av copy.jpg00-DSC_0261-av copy.jpg00-DSC_0280-av copy.jpg00-DSC_0300-av copy.jpg00-DSC_0321-av copy.jpg00-IMG_5189-vs copy.jpg00-IMG_5221-vs copy.jpg

Šī bija Rīgas Stradiņa universitātes Sociālo zinātņu pētniecības centra un Baltic Studies Centre rīkotā COST akcijas Starptautiskas pieredzes un pētniecības tīkla TransformERS dalībnieku tikšanās. COST akcijas TransformERS mērķis ir aktualizēt vēl neizpētītos ilgtspējas aspektus pārtikas, enerģētikas, transporta un tekstila jomā. Rīgas vizītes laikā pētnieki gan teorētiski, gan praktiski analizēja pārtikas jomu.