Skip to main content

 „Emily in Paris” – izsmalcināts seriāls vai lēta izklaide?

recenzijas
Spoiler alert: raksts satur aprakstošas detaļas par seriālu!
Grāmatas, mūzika, filmas un seriāli – man patīk viss, kas kaut uz brīdi ļauj aizmirst par realitāti un reizēm pat iejusties cita ādā. Bet ne visu var izlasīt, noklausīties un noskatīties, tāpēc es turpmāk pārņemšu seriālu lauciņu un dalīšos ar visu labo un ne tik labo, ko esmu redzējusi!

★★★★★★☆☆☆☆

Par seriālu „Emily in Paris” esmu dzirdējusi vai nu tikai labu, vai arī sliktu. Un, godīgi sakot, slikto atsauksmju ir bijis krietni vairāk nekā labo. Tādēļ brīvajos decembra vakaros ķēros pie seriāla skatīšanās, lai noskaidrotu, kā tad tur īsti ir.

Kate Katrīne Kalniņa, Studentu medijs Skaļāk

EIP.jpg

Publicitātes foto

Mazliet vairāk par Darena Stāra (Darren Star) veidoto seriālu – „Emily in Paris”. Tas pie skatītājiem Netflix platformā nonāca 2020. gadā. Šobrīd iznākušas trīs seriāla sezonas un zināms, ka būs arī ceturtā, taču par tās iznākšanas laiku vēl neesam lietas kursā. Galveno lomu – Emīliju seriālā atveido Lilija Kolinsa (Lily Collins). Un tas mani visvairāk pārsteidza, dzirdot un lasot negatīvos komentārus par seriālu, jo, manuprāt, Lilija Kolinsa ir apburoša aktrise, kura kalpo kā kvalitātes zīme kino produktos. Piemēram, filma „Ar mīlestību, Rozija” („Love, Rosie”), kurā Kolinsa atveidoja galveno varoni, ir viena no labākajām filmām, kuru redzēju pusaudžu gados. Tādēļ nešķita, ka aktrise varētu piedalīties projektā bez jebkāda potenciāla.

Seriāls „Emily in Paris” skatītājiem ļauj sekot līdzi mārketinga vadītājas Emīlijas dzīvei no rutīnas Čikāgā, kur katrs viņas nākamais solis bija izplānots, uz mūžam dzīvo Parīzi, kur viņas dzīve pagriezās par 180 grādiem un nekas vairs nešķita paredzams. Seriāla gaitā Emīlija nemitīgi iekuļas neapskaužamās darba un privātās dzīves situācijās, pa ceļam pamanoties kļūt par influenceri Instagram. Viņa nerimstoši cenšas pierādīt sevi jaunajā darba vietā, kuru pārvalda skarba un asa priekšniece, nejauši nokļūst mīlas trijstūrī ar jauno draudzeni Kamillu (Camille Razat) un simpātisko kaimiņu Gabrielu (Lucas Bravo), lauž sirdis un arī pati piedzīvo sirdēstus. Kā jau redzams, skaidri izšķiras trīs Emīlijas galvenās prioritātes – darbs, draugi un mīlestība. Pēdējās sērijas haotiskie notikumi beidzās uz skumjas nots vienā no šīm frontēm – brīdī, kad situācija ar darbu, jauniegūtajiem draugiem un romantiskajām attiecībām sāk nokārtoties, Emīlijas mīlas dzīve atkal sagriežas kājām gaisā. Gabriels un Kamilla nolemj mīt gredzenus, taču pēdējā brīdī Kamilla pārdomā un viesu klātbūtnē paziņo, ka redz neglīto patiesību – Gabriels ir iemīlējies Emīlijā. To dzirdot, Emīlijas draugs Alfijs (Lucien Laviscount) viņu pamet. Pēkšņi Emīlijai un Gabrielam paveras logs uz kopdzīvi, taču ziņa par Kamillas grūtniecību tikpat strauji to aizcērt.

emily.jpg

Publicitātes foto

Nemelošu – ir redzētas labākas sezonas beigas, bet šīs par ārā metamām arī nevar īsti dēvēt. Jā, man šķita kaitinoši, ka tik daudzi tiek sāpināti, lai Emīlija un Gabriels varētu būt kopā, un tad tāpat viņu attiecībām uzrodas šķēršļi. Turklāt man trūka īstas ķīmijas starp abiem. Biju jau pieradusi pie Alfija, jo viņš tiešām ir lāga puisis, kurš nebija pelnījis tādu vazāšanu aiz deguna, it īpaši pēc tam, kad bija atklājis iemeslu, kādēļ noklusēja savai ģimenei par Emīliju – iepriekšējās attiecības ar sievietēm viņu bija smagi sāpinājušas.

EIP3.jpg

Publicitātes foto

Jāsaka, ka seriāla naratīvs ir interesants, lai gan atražots, jo tāda ir teju katra amerikāņu filma par jaunu un enerģisku sievieti ar plati ieplestām acīm, kura nonāk gaismas pilsētā un viņas dzīve kaut kādā veidā tiek neatgriezeniski izmainīta. Kā piemēri pirmās nāk prātā filmas „Šķiršanās” („Le Divorce”) un „Smieklīgā seja” („Funny Face”). Turklāt šķita, ka seriāls „Emily in Paris” dod vietu augt dažādiem neglaimojošiem stereotipiem, kas pastāv franču un amerikāņu starpā, piemēram, amerikāņi ir naivi, seko muļķīgiem sapņiem un nav kulturāli izglītoti, bet franči ir nelaipni un nosodoši. Bet pats sliktākais aspekts seriālā ir neeksistējošā saskarsme ar realitāti. Pirmkārt, Emīlija pārāk viegli sarāva saikni ar Ameriku. Sākumā viņa neplānoja ilgu palikšanu Parīzē, bet tomēr ir jābūt kaut kam, ko ir grūti pamest, kaut uz gadu. Seriālā no Amerikas tuviniekiem mēs redzam tikai Emīlijas draugu, no kura viņa uzreiz arī izšķīrās, un priekšnieci no Čikāgas biroja. Bet kā ar ģimeni un draugiem? No viņiem ne ziņas, ne miņas. Tālāk seko Emīlijas darbs – tur lielākoties viss notika pats no sevis.

Man vairākkārt radās jautājums, vai viņa tiešām ir tik izcila savā darbā un Instagram kontā, vai viņai vienkārši nemitīgi veicas, satiekot īstos cilvēkus un atrodoties īstajās vietās?

No otras puses varētu domāt, ka seriāls grib parādīt, ka tieši tā cilvēki darbojas biznesa pasaulē Francijā. Variety raksta: „Ja Emīlijas dzīve, tiecoties pēc simpātijas Instagram, ir distopiska (proti, ar domu par nevēlamu nākotnes vīziju), seriāls to apzinās; viņas panākumu nejaušība darbā šķiet kā komentārs par tiešsaistes dzīves kaprīzumu.”1 To visu vēl varētu piedot, bet bērnišķīgums un trulie joki gan man bija par daudz. Bija mirkļi, kad likās, ka seriāls izkāpis no kāda Wattpad sacerējuma. Tiem, kas nezina, Wattpad ir vietne, kur ikviens var lasīt citu rakstītos literāros darbus un publicēt savus. Pārsvarā tur lielā cieņā ir romantikas un fanfiction (neautorizēts darbs, kas veidots balstoties uz kāda jau esoša darba motīviem) žanri.

EIP1.jpg

Publicitātes foto

Kā raksta The New York Times: „Seriāla veidotāji ir apveltījuši Emīliju ar viņas paaudzes sliktāko īpašību: kompulsīvu nodošanos pārmērīgai satura publicēšanai tiešsaistē [..].”2 Turklāt bieži vien seriāla cītīgā sekošana trendiem robežojas ar vulgārumu – tas attiecas uz minēto Emīlijas soctīklu izmantošanu  (cilvēki Instagram nemēdz sajūsmināties par tiem, kas konstanti publicē vismaz 20 vienādus story, piedod Emīlij), apģērbu, reizēm arī varoņu uzvedību un mūziku, kas manas ausis pievīla. Skanēja dažas dziesmas, kuras atpazinu no TikTok skaņām, bija arī pa kādam tehno un popa gabalam, kas nelikās visai atbilstoši, bet džezīgās melodijas gan ļoti piestāvēja seriālam. Lokācijas, kurās uzņemts seriāls, viennozīmīgi ir apburošas. To pašu var teikt par aktieriem – visi ir šarmanti un pievilcīgi.

Šīs komponentes – simpātiski aktieri un skaistas lokācijas –, manuprāt, ir labākais, ko „Emily in Paris” var piedāvāt.

Bet par nožēlu pat Kolinsa nespēja pilnībā izglābt seriālu. „„Emily in Paris” noteikti būtu bagātāks, sarežģītāks un daudzslāņaināks, ja Kolinsai dotu vairāk iespēju spēlēties vai padziļināti izpētīt sadursmi starp viņas amerikāņu vērtībām un franču darba devēju nedaudz snobisko vecās pasaules izsmalcinātību,” raksta Variety1. Balstoties uz IMBd datiem, no 27 dažādām nominācijām seriāla groziņā ieripojušas vien trīs balvas.3

emily_in_paris_still_06.jpg

Publicitātes foto

Mani secinājumi? Kārtējo reizi doma ir laba, bet izpildījumam šoreiz trūkst abas kājas.

Pārāk samāksloti manai gaumei, arī beigas mani neatstāja karājoties kraujas malā no intensīvās intrigas. Bet Francijas šarms un dabas skati ir 10 no 10. Izsverot labo un slikto, došu šim seriālam 6 zvaigznītes. Tas nozīmē, ka skatīties var, bet neko daudz negaidi. Par sevi varu teikt, ka neaizturēšu elpu, gaidot nākamo sezonu – ja sanāks, noskatīšos, ja ne, tad dzīvē neko daudz nezaudēšu.


  1. https://variety.com/2021/tv/reviews/emily-in-paris-season-2-review-1235129953/
  2. https://www.nytimes.com/2022/12/23/magazine/emily-in-paris-netflix.html
  3. https://www.imdb.com/title/tt8962124/awards/