Skip to main content

Pavasarī būs jaunas satiksmes kontroles ierīces

Radio
raksti

Aprīlī uz ceļiem parādīsies jaunas ātruma kontroles ierīces, kā arī iekārtas, kas sekos līdzi tam, vai vadītāji ievēro sarkanā luksofora signālu. Valsts policijas Satiksmes pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis norāda, ka autovadītāju uzvedība un attieksme pret satiksmi ir jāmaina.

"Satiksmes uzraudzība jāveic ne tikai ar stacionāriem fotoradariem, kas ir efektīvs un veiksmīgs projekts, bet jādomā par savādāka veida satiksmes uzraudzību, paplašinot to zonu, kur tas tiek kontrolēts," uzsver Krapsis.

Vidējā ātruma radarus uzstādīs uz šosejas Tīnūži-Koknese septiņu kilometru garā ceļa posmā. Te kopš 2015. gada ziemas, kad uzstādīja pirmo stacionāro radaru, reģistrēti vairāk nekā 5100 pārkāpumu. Bijis daudz traģisku ceļu satiksmes negadījumu.

Tātad, iebraucot šajā ceļa posmā, pirmā ierīce nofotografē mašīnas numurzīmi un piefiksē laiku. Pēc septiņiem kilometriem to pašu izdara arī otra ierīce. Pēc tam radari aprēķina, ar kādu vidējo ātrumu mašīna pārvietojusies šajā posmā.

Ceļu satiksmes noteikumos gan nav minēts, kas ir vidējais braukšanas ātrums, un ir jautājums, kā pārkāpējus varēs sodīt? Tomēr Saeimas Juridiskās komisijas Krimināltiesību politikas apakškomisija pieņēma lēmumu, ka grozījumu likumā nebūs.

Apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins skaidroja, ka atbildība administratīvo pārkāpumu kodeksā ir paredzēta par ātruma pārsniegšanu. "Tur nav rakstīts, kāds ir ātrums. Līdz ar to juristi, kas piedalījās sēdē, norādīja, ka tas ir pietiekams. Tas aptver arī gadījumus, kad būs aprēķināts vidējais ātrums. Līdz ar to grozījumi nav nepieciešami,” pauda Judins.

Judins norādīja, ka, iespējams, tiks uzstādītas jaunas ceļa zīmes, kas brīdinās vadītājus par vidējā kustības ātruma radariem. Satiksmes eksperts Oskars Irbītis uzskata, ka šoseja Tīnūži-Koknese ir visatbilstošākā vieta, kur mērierīci uzstādīt. Tām jāatrodas slēgtā ceļa posmā, bez iespējas nobraukt no tā.

„Šajā posmā nav arī pieturu, īsti nav iespējas, kur automobilim apstāties. Līdz ar to mērījums būs korekts," saka Irbītis. Arī auto žurnālists Normunds Avotiņš piekrīt un šaubās, ka vadītājiem izdosies ierīces apkrāpt: "Ja mēs runājam par ātruma mērīšanas ierīci, tad to apiet īsti nav iespējams. Tā ir elektronika, kas nepielūdzami fiksēs ātruma pārsniegšanu.”

Bez jauniem ātruma radariem divās vietās tiks uzstādītas ierīces, kas kontrolēs to, vai vadītāji ievēro sarkano luksofora signālu. Tās būs Berģos, Brīvības gatvē, un Piņķos uz apvedceļa Salaspils-Babīte. „Tās ir vietas, kur ir regulējamas gājēju pārejas un kur tuvumā tiek kontrolēts atļautais braukšanas ātrums," saka Krapsis. Satiksmes eksperts Irbītis uzskata, ka abas vietas ir izvēlētas izmēģinājumam. Mērierīces būtu jāuzstāda arī visos lielākajos Rīgas krustojumos.

"Ja cilvēki zinās, ka konkrētajā krustojumā ir uzstādīta šāda ierīce, disciplīnas līmenis, es domāju, ļoti pieaugs un nebūs vērojami tādi izgājieni no vadītāju puses, ka pēdējā brīdī spiežam grīdā," norāda Irbītis. Šādas luksofora kontroles sistēmas ir uzstādītas jau vairākās Eiropas valstīs, piemēram, Lielbritānijā, Vācijā, Zviedrijā. Un satiksmes drošība tur esot ievērojami augusi.

Policijas Satiksmes pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis arī cer, ka tādā veidā policija varēs novirzīt savus spēkus citviet. Jo talkā nāks tehnika. „Nav lietderīgi stāvēt policijas darbiniekam, ja tehniskais līdzeklis atrodas turpat blakus. Tā notiek visā pasaulē,” zina teikt Krapsis.

”Policijas klātbūtne disciplinē. Vienalga, vai tur ir radars vai ne. Tāpēc nedrīkst visu pārnest uz tehniku pat tad, ja visa šī Kokneses šoseja būtu nosēta ar radariem, nedrīkst būt tā, ka policija vispār nerādās,” uzskata auto žurnālists Avotiņš.

Vēl pavasarī uz ceļiem parādīsies jauna netrafarēta policijas mašīna. Tā no visām pusēm būs aprīkota ar video kamerām, kas pamanīs, piemēram, ja braukšanas laikā vadītāji lieto mobilās ierīces, nav piesprādzējušies vai auto šķērso nepārtraukto līniju.

 

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/pavasari-bus-jaunas-satiksmes-kontroles-ierices.a308209/

Autors: Viktors Demidovs, Latvijas radio speciāli skalak.rsu.lv