Skaļāk! RSU Studentu medijs

Blogs

17. decembris, 2017

Šūpošanās prieks jebkurā gada laikā. Šūpoļu meistare Agnese Drēgne

Bieži mūsdienās ir dzirdams, ka Latvijā uzņēmuma darbību ir uzsākt grūti, un izdzīvot šajā jomā ir divtik grūti. Šādas runas Agnesi Drēgni nav ietekmējušas, kura nesen ir izveidojusi Mr. Šūpi, kas ar savām radītajām šūpolēm ir gatavs ieiet Latvijas tirgū.
Pēc izglītības Agnese ir pasākumu producente/kultūras menedžere. Kā izveidot radošu un saturīgu pasākumu viņai nesagādā problēmas, bet brīdī, kad pēc mācībām bija jāatgriežas darba gaitās, viņa saprata, ka šajā profesijā sevi īsti neredz. Izveidojās situācija, ka nav skaidrības, ko darīt ar savu dzīvi. Agnese saprata, ka soli atpakaļ viņa negrasās spert, jo viņa zina, ka ir daudz spējīgāka par strādāšanu veikalā. Tādēļ viņa saprata, ka ir jāveido, kas savs un jāsāk uzņēmums. „Lai kaut ko sāktu ir nepieciešams domāt ārpus rāmjiem! Mums katram ir idejas vajag tikai uzdrošināties, mācīties un darīt.” Tā arī pētot un domājot radās ideja par šūpolēm.
Paralēli uzņēmumam Agnesei arī jātiek galā ar mazu bērnu. „Ja var izaudzināt bērnu, tad uzņēmuma vadīšana nešķiet neiespējamā misija.” Bērna audzināšana ir palīdzējusi uzņēmuma veidošanā, atzīst Agnese. Biznesa vadīšana, pēc viņas domām, ir gana radošs process un bērna audzināšana ir tikai devusi papildus pieredzi.
Foto no Mr. Šūpis Instagram profila

Apmēram pirms pusotra gada tapa iedeja par šūpoļu izveidi, tad ideja pārtapa jau reālā produktā, kurš vairākkārt izmēģināts un pilnveidots. Agnese ar savu komandu vēlējās noskaidrot, cik plaši šo ideju spējam attīstīt. Pagaidām Mr. Šūpis tiešām ir sākuma stadijā, bet ar katru brīdi tas turpina augt un attīstīties, lai pēc laika, kā saka pati produkta radītāja, to varētu dēvēt par kārtīgu uzņēmumu. Ideja sākt ražot bērnu šūpoles radās pavisam vienkārši, pašai audzinot bērnu nācās saskarties ar bērnu rotaļlietām, apģērbiem, aksesuāriem un citām lietām, kas nepatika. Tā arī radās secinājums, ka Latvijā nav radošu, kvalitatīvas un ar individuālu pieeju veidotas bērnu šūpoles. Šāda situācija mūsdienās bieži negadās. Ja esi atradis nišu, kur konkurence nav liela un redzi iespēju, tad saproti, ka nav variantu un ir jāmēģina. Viss sākās ar ideju, tad tika attīstīta prece un sākts domāts par reālu uzņēmumu/biznesu. Šobrīd Mr. Šūpis komandu veido trīs cilvēki – pati Agnese, mākslinieks/vizuālais noformētājs un projektu vadītājs. Nosaukums Mr. Šūpis tapa pēc ilgām pārdomām un pēc tirgus izpētes. Mūsdienās bērnu produktu industrijā ir pārāk daudz „meitenīgu” nosaukumu, tādēļ bija jādomā mazliet citā virzienā. Nosaukuma izveidē arī domāts par ārzemju tirgu, jo jau pašā sākumā tēmēts augstu, tā tapa Mr.SwingMen, nosaukums, kurš cerams ar laiku arī parādīsies ārpus Latvijas robežām. Mr. Šūpis piedāvā personalizētas šūpoles, kuras ir 100% roku darbs, iespējama arī individuāla produkta izstrāde. Šīs ir galvenās lietas, kas viņus atšķir no pārējā, kas pieejams tirgū.
 
Sākot uzņēmumu, viennozīmīgi ir nepieciešams finansiāls ieguldījums, kura atrašana sākotnēji sagādāja lielākās grūtības. Neskaitot savus personīgos ieguldījumus, finansējumu izdevās iegūt arī no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatora "Biznesa eņģeļi". Pateicoties LIAA biznesa inkubatoram, attīstīta biznesa pamatideja, un tas deva iespēju ideju attīstīt plašākā mērogā nekā sākotnēji ticis plānots. Agnese ir ļoti radošs un uzņēmīgs cilvēks, un grūtības ir tikai ceļš uz izaugsmi, tādēļ ar tām tikt galā nav problēmu. „Ja ir motivācija, vēlme mācīties, nepārtraukti attīstīties un domāt ārpus rāmjiem, tad jebkāda veida grūtības ir tikai posms attīstības procesā.” Šobrīd uzņēmuma vadība notiek pēc plāna, nav nekādu lielu aizķeršanos, tādējādi Mr. Šūpis atrodas procesā, lai pamanāmi un stabili ieietu bērnu preču un izklaides industrijas tirgū. Mērķi ir skaidri zināmi, un ar lielu degsmi Agnese ar savu komandu ir gatava to realizēt. „Galvenais šim brīdim ir izveidot un pilnveidot personalizētas, attīstošas un drošas mazuļu šūpoles. Izveidot bērnu un pieaugušo šūpoļu piedāvājumu fotostudijām, kāzu un pasākumu aģentūrām. Mr. Šūpis regulāri papildina piedāvāto preču klāstu un to pasniegšanas veidu.”
 
Pateicoties produkta oriģinalitātei un tam, ka Latvijā šobrīd nekas līdzīgs nepastāv, lielas konkurences nav. Protams, tirgū ir vienkāršākas un lētākas šūpoles, bet kā lielus konkurentus Agnese tās neuzskata. Lielāka konkurence būtu, ja darbotos arī ārzemju tirgū, jo dažās valstīs ir redzēti līdzīgi produkti, bet pagaidām uzņēmums vēl nav gatavs ārzemju tirgum, tādēļ satraukumam nav pamata un no konkurences nav jābaidās.
Foto no Mr. Šūpis Instagram profila
 
Atgriezties algotā darbā Agnese - šobrīd sevi nespēj iedomāties. Viņa jau ir pieradusi pie situācijas, ka viņa pati spēj kontrolēt situāciju un pieņemt lēmumus. „Tagad nevarētu aprast ar domu, ka darbā tev tiek uzlikts sava veida rāmis, kurā tevi ir, jādzīvo un, ka tas ir viss, ko Tu spēj.” Strādājot ar biznesu, patīkamākais ir tas, ka nepārtraukti ieguldi savu laiku, līdzekļus, pūles tur, kur tu zini, ka tas nesīs augļus. Ir patīkami apzināties, ka ieliec sevi savā radītā produktā un ka redzi, ka viss izdodas pat vēl labāk kā sākotnēji plānoji, tu iegūsti vēl papildus lādiņu. Ja cilvēkam strādā galva, ir vēlēšanās attīstīt sevi un savas idejas, tad zaudēt, manuprāt, ka nav iespējams.” Nenoliedzams ir tas, ka šī profesija nav viegla un ir daudz jādomā, jāplāno, katra mazākā kustība ir jāpārdomā un jāizstrādā pašam. Atrodoties šādā pozīcijā, tava domāšana, pārliecība par sevi ar laiku pāriet pavisam citā līmenī. Agnesei vienmēr ir bijusi ticība, ka ar lielu darbu, neatlaidību un uzticēšanos saviem spēkiem ir iespējams sasniegt dzīvē visu, ko vēlies. 
 

Toms Šķipars

Tev varētu patikt

Komentāri

29. marts, 2018

osytbibito

6lyTAI kdrphplyfecf, [url=http://rchgqszmuddz.com/]rchgqszmuddz[/url], [link=http://otzhkfepyopr

Komentēt

Vārds:

E-pasts (netiks publicēts):

Komentārs: